„Jaunā viļņa” laikā krievi visvairāk pirkuši zeltu, apģērbus un mēbeles
Publicēts 6. septembrī, 2011.
Krievijas estrādes zvaigznes un tūristi „Jaunā Viļņa” laikā ne tikai baudīja koncertus un ballītes, bet arī iepirkās. Visvairāk viņi tax free veikalos iepirkuši zeltu, apģērbus un mēbeles.

 

Saskaņā ar uzņēmuma „Global Blue Latvija” informāciju, šogad „Jaunā Viļņa” laikā par 276% pieaudzis apgrozījums pirkumiem, kurus veikuši tūristi tirdzniecības kompleksā „Spice”, izmantojot tax free pakalpojumu.

Lai uzrunātu maksātspējīgo publiku no Krievijas un NVS valstīm, „Spice” organizēja arī mērķtiecīgas mārketinga kampaņas, kā arī dažādus publiskus pasākumus. Piemēram, šogad plašu publicitāti izpelnījās „Jaunā Viļņa” laikā notikusī Olgas Krutojas smaržu OKKI prezentācija, kas pulcēja visas Krievijas lielākās zvaigznes, tostarp Allu Pugačovu, Maksimu Galkinu, Laimu Vaikuli un citus.

„Global Blue Latvija” vadītāja Vineta Kalmane saka: „Ar katru gadu konkursa „Jaunais Vilnis” pozitīvā ietekme uz tirdzniecību ir jūtama arvien vairāk. Cilvēki, kas ieradušies no NVS valstīm, veic ļoti daudz pirkumu, jo festivāla laiks sakrīt arī ar vasaras izpārdošanas laiku, kas vēl vairāk mudina iegriezties Rīgas veikalos. 2011. gada augustā mēs esam atgriezuši nodokli par pirkumiem, kas tika veikti teju viena miljona latu vērtībā.”

Kopumā šogad tūristi no janvāra līdz augustam, izmantojot Tax Free Shopping pakalpojumu, ir iepirkušies par 3,7 miljoniem latu. 47% no visiem tax free pirkumiem tika veikti tirdzniecības centros. Savukārt nākamais aktīvais iepirkšanās periods paredzams pirmajā janvāra nedēļā, kad Krievijas tūristi dosies uz Latviju, lai pavadītu Ziemassvētku brīvdienas.

Juvelierizstrādājumu veikala īpašniece Anita Streiča teic: „Pircēji no Austrumeiropas ir iecienījuši zīmolu juvelierizstrādājumus, kas pie mums ir krietni lētāki. Krievijā luksusa precēm ir liels nodoklis, tāpēc, iepērkoties pie mums, var ietaupīt līdz pat 30%. Lielākā daļa tūristu ir no Krievijas un Baltkrievijas, kas vidēji par vienu pirkumu iztērē 500 latus.”

SIA „Tavex” biznesa attīstības vadītāja Viktorija Arjupina – Jahjajeva novērojusi: „Jūlijā un augusta sākumā par 30% palielinājās mūsu apgrozījums un klientu daudzums. Tas izskaidrojams ar tūristu pieplūdumu no Krievijas un NVS valstīm, kas Latvijā viesojās „Jaunā Viļņa” laikā. Tūristi no Krievijas pie mums iegādājās investīciju zeltu, pieauga arī valūtas maiņas apgrozījums.”

Veikalu „Marella”, „Biba”, „Jones” un „Nicowa” saimniece Anna Levensone saka: „Šogad ir jūtams tūristu pieaugums mūsu veikalos. Pircēji no Krievijas un NVS valstīm ir iecienījuši vairākus mūsu veikalos tirgoto apģērbu zīmolus, kas ir pazīstami arī Austrumeiropā. Pie mums iepērkas pircēji no Krievijas, Kazahstānas un Ukrainas, kas šurp brauc regulāri. Būtiski tūristu plūsma palielinās ap „Jaunā Viļņa” laiku.”

„Lielākoties tūristu vidū ir pircēji no Krievijas, kas ir pārsteigti par augsto kvalitāti un salīdzinoši zemo cenu, jo šādas mēbeles Krievijā maksā divas, trīs reizes dārgāk. Pie mums iepērkas tie, kas iegādājušies īpašumus Latvijā un te ierodas vasaras sezonā. Viņi uzskata, ka, ja ir atbraukuši uz Latviju, tad arī jāiegādājas kvalitatīva, te, uz vietas, ražota prece. Pircēji no Krievijas iecienījuši arī īpaši dārgas mēbeles, piemēram, populāra prece ir gulta, kurā iestrādāts zelts un kuras cena pārsniedz 2000 latus,” par „Jaunā viļņa” sezonu saka veikala „Nakts mēbeles” īpašnieks Juris Griķis.

Komentāri (1)
žogi: Mēbeles? Tiešām, mēbeles?..
08/09/2011 22:02
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: